Service och Support

Vid akut servicebehov under V26-V32

Service och Support

När ni behöver hjälp med att komma igång eller är i behov av någon form av reparation kan vi som helhetsleverantör hjälpa er. Labeltec AB har lång  erfarenhet av att serva etikettskrivare och etikettdispensrar och vi vet att kontinuerligt underhåll av hårdvara kan öka livslängden för produkten med flera år.
 

Telefonsupport

I många fall räcker det med ett snabbt supportsamtal för att komma igång med en nyinköpt produkt eller för att åtgärda ett fel. Ring och vi hjälper till.

Fältservice

Är ni i behov av hjälp eller har fast utrustning så kan någon av våra servicetekniker komma till Er för service eller repartion.
 

Inskicksservice

Har ni möjlighet att vara utan utrustningen kan ni välja att skicka in hårdvaran för reparation hos oss .

Fjärrsupport

Vi erbjuder fjärrsupport till våra kunder med supportavtal. Fjärrsupport innebär att vår supporttekniker kopplar upp sig till er dator och fjärrstyr den via Internet.

Team Viewer 12 (standard)
Team Viewer 12 (zip)
Team Viewer (Quick Support)

Garantiärenden

För garantiärenden gäller inskicksservice till vår serviceavdelning i Göteborg om inget annat finns avtalat. För garantiarbeten på plats hos er debiteras arbetstid och resa precis som vid vanlig service.

Service och Reservdelar

Labeltec AB lämnar 3 månaders garanti på utförd reparation. För separata reservdelar är garantitiden 3 månader från inköp.

Reklamationer

Reklamation av defekt vara som leverats ska ske till Labeltec AB inom 5 arbetsdagar från leveransens mottagande. Därefter hanteras alla reklamationer som normal service / garantiåtgärd Ej godkända reklamationer returneras på kunden bekostnad. Reklamerad vara ska vara Labetec AB tillhanda senast 7  dagar efter att den anmälts och accepterats. Därefter accepteras inte retur av reklamation. Varan ska returneras i komplett skick i originalemballage för att returen ska godkännas.

Returer

Retur av vara får ej ske utan att Labetec AB först har kontaktats för att komma överens om eventuell retur. För att produkt ska komma ifråga för retur ska den vara i obruten originalförpackning fri från skador, smuts och märkning. Fraktkostnader betalas av kunden. Kunden står risken för produkten vid transporten. Returnerad vara ska vara Labeltec AB tillhanda senast 7 dagar efter att retur har överenskommits därefter accepteras inte returer och varan återsänds på kundens bekostnad.
 

KONTAKTA OSS IDAG SÅ HJÄLPER VI ER

klicka här... eller ring  +46 31 751 87 00